Nu ook via sms doneren!!
Klik hier voor meer informatie....
 

 Partner Programma:   

dogs 5%  

 

Pampers bulk weken september 2014 

Geef bij uw bestelling aan dat u via APF
besteld dan krijgen wij een bedrag van Shumafood.
 
 
Boek u vakantie en wij ontvangen € 25,=  
 

Agradi.nl Webshop

 

 

Wij hanteren strenge regels voor het adopteren van onze dieren. Zoals u weet hebben de meeste dieren een vreselijke voorgeschiedenis en we willen dat ze zo goed mogelijk geplaatst worden. Wij houden voor- en nacontroles, maar ook strenge controle op waar een hondje of katje komt. Niet ieder dier is geschikt voor iedere adoptant of adoptiegezin. Een grote sterke hond kun je niet bij iemand plaatsen die deze fysiek niet aan kan (bijvoorbeeld door een handicap of iemand ver op leeftijd), dieren die (erg) angstig zijn kun je niet bij een adoptieadres plaatsen waar geen enkele ervaring met honden of katten aanwezig is. Sommige dieren kunnen beter niet bij kinderen, andere honden of katten geplaatst worden. Andere mogen geen traplopen. Ga zo maar door. We kennen allemaal het gevoel van die vind ik geweldig en dat is dan het uiterlijk wat zo aanspreekt of juist het ‘trieste’, mist een poot of een oog of wat dan ook, maar we moeten voor alle partijen realistisch blijven. Daar is het dier mee gebaat, maar ook zeker het adoptiegezin.

De procedure.

Als u een hond of kat ziet op onze site waar u in geïnteresseerd bent, dan kunt u bellen met een van de telefoonnummers die bij het dier vermeld staan. Voor informatie en/of voor het reserveren van het dier.

Als het dier gereserveerd staat maken we met u een afspraak voor een huisbezoek. Tijdens dit bezoek zullen we wat gegevens doornemen, vragen stellen en de woon-/leefomgeving bekijken.
Houd u er echter rekening mee dat, ondanks onze instelling om dit zo snel mogelijk altijd te doen, dit soms even kan duren. Dit omdat wij allen vrijwilligers zijn en dit werk dus naast ons gezin, ons werk en sociale leven doen. Heeft u echter na een week nog niks vernomen, neemt u dan nogmaals contact met ons op.

Als dit allemaal in orde is zullen wij regelen dat het dier naar Nederland komt met een vlucht of met de auto. Let wel de dieren worden niet direct opgehaald bij het vliegveld of op locatie waar we met de auto terugkomen, maar ze gaan eerst een dag of 2, 3 naar één van onze opvanggezinnen. Even acclimatiseren, het dier observeren t.a.v. gedrag en gezondheid, en niet een snelle overdracht uitvoeren op een chaotische vliegveld. Dit is voor het dier stressvol en voor de adoptanten ook niet erg prettig.

We bellen u op om af te spreken wanneer u uw nieuwe maatje kunt ophalen.

Als u uw maatje ophaalt kunt u gelijk het adoptiecontract tekenen.

Een voorbeeld van ons adoptiecontract kunt u hier inzien + een bijlage voor het verwelkomen van uw nieuwe huisdier.

Mochten er (op termijn) zich onverhoopt toch problemen voorkomen dan zullen wij alles in het werk stellen om u hierbij te helpen.

DENK GOED NA VOORDAT U OVERGAAT TOT HET ADOPTEREN VAN EEN DIER

We vinden het natuurlijk geweldig dat onze dieren geadopteerd worden maar we willen expliciet voorkomen dat het dier terugkomt omdat ………… er zich zaken voortdoen die van tevoren overdacht hadden kunnen worden.

Denkt u alstublieft aan de volgende zaken:

Heeft u informatie gezocht, gevraagd en gekregen over het ras.

Is ieder in het gezin er mee eens (denk aan haren, geurtjes, uitlaten etc.).

Kunt u het dier naast voeding ook voorzien van goede medische hulp.

Heeft u verder gekeken dan dit moment; te denken valt aan vakanties, werktijden, verhuizingen, gezinsuitbreiding etc..

Dank u!

Nazorg

Nadat het dier geadopteerd is zullen we bellen en of contact houden vai de mail en na 3 maanden de (fysieke) nacontrole uitvoeren. Verder zullen we ieder half jaar even mailen of bellen hoe het er voor staat. Natuurlijk kunt u ons altijd bellen of mailen met al uw vragen en we vinden het fijn als u een foto en verhaaltje voor onze rubriek “geplaatste dieren” zou willen sturen. Denkt u er ook aan dat als uw gegevens veranderen als gevolg van verhuizen, nieuwe provider etc. u dit even meldt aan ons via  apf2007@live.nl

Wij komen helaas vaker tegen dat mensen denken dat wij dan ook voor de kosten staan na adoptie. Dit is natuurlijk niet het geval. Het is gewoon uw eigen dier met de verantwoordelijkheden die daarbij horen. En helaas is het zo dat een diertje ook ziek kan worden of een ongelukje krijgt. Kijkt u ook rond voor een verzekering voor uw dier dit kan u veel schelen als u naar een dierenarts toe moet.  

U moet er rekening mee houden dat een dier wat uit een noodsituatie komt soms meer afgesleten tanden kan hebben ( bijv. door het bijten op tralies ( opsluiting ) of (door het leven op straat ) of een door verandering van omgeving vroeger of meer zal verharen ( acclimatiseren van warmte naar kouder gebied, dit zal vanzelf overgaan ), of de eerste paar dagen een ongelukje in huis kan hebben ( omdat ze al langer in een asiel bijv. hebben gezeten waar ze natuurlijk naar buiten kunnen wanneer het hun behoeft). Ook zullen sommige dieren wat meer tandaanslag hebben omdat zij zichzelf hebben moeten redden op straat met heel ander voedsel dan eigenlijk nodig is om dit probleem te voorkomen. Ook kan het voorkomen dat een dier gericht is op een vuilnisbak. Dit zijn natuurlijk allemaal dingen die aangepast kunnen worden of met een kleine ingreep verbeterd kunnen worden. Een dier is niet een kant en klaar pakket en er zullen dingen zijn die aanpassingen behoeven en waar even tijd aan besteed moet worden. 

Houd u dus altijd er rekening mee dat er zoiets kan voorkomen, in de meeste gevallen is dat niet zo maar wij willen u er toch op wijzen. Het is gewoon zo dat een dier uit een noodsituatie onder andere omstandigheden geleefd heeft en hiermee dient u rekening te houden.

Alleen aandoeningen die gerelateerd zijn aan het buitenland worden in overleg vergoed.  Vraag ook altijd het opvanggezin of het pension om een beetje voer mee te geven om langzaam over te gaan op ander voer. Leest u goed het contract door voordat u overgaat tot reservering of adoptie. Neem een riem en halsband mee als u uw diertje ophaalt.

 



webburo internet services

 

         

Abandoned Pets Foundation Tel. 0646606551                          Email:  apf2007@live.nl
Rabobank nummer 13.84.39.621
t.n.v. Abandoned Pets Foundation


IBAN:NL43RABO0138439621
BIC: RABONL2U
Kvk nr.01122228